- Kategorie blogu
- Oleje, aditiva a čističe
- Štítky blogu
- olej
- výplach
- pro-tec
- usazeniny
- dekarbonizace
- Úvod
- Blog
- Oleje, aditiva a čističe
- Proč dělat před výměnou oleje výplach
Proč dělat před výměnou oleje výplach
Mnoho lidí si myslí, že v dnešních moderních motorech nemá smysl tyto prostředky používat, nebo že dokonce mohou uškodit - opak je ale pravdou.
Dnešní motory a zejména ty přímovstřikové (naftové i benzínové) jsou stavěny tak, aby měly co nejvyšší účinnost a to má za následek zvýšenou tvorbu nežádoucích usazenin v motorovém a sacím prostoru a tím dochází také ke znečištění motorového oleje. Moderní motorové oleje jsou proto aditivovány, aby tyto usazeniny co nejlépe rozpouštěly a to jak z důvodu ochrany motoru, tak i z důvodu ochrany egr ventilů, katalyzátorů, turba a filtrů pevných částic (DPF). Čím více ale olej těchto nečistot absorbuje, tím více se snižuje jak jeho schopnost dobře mazat, tak schopnost bránit tvorbě usazenin. Intervaly výměny oleje mohou být tak dost proměnlivé v závislosti na způsobu jízdy a podmínkách, ve kterých se s autem jezdí. Zvýšená zátěž motoru na dálnici tak paradoxně může být prospěšnější než pomalá jízda nebo jízda v městském provozu.
Obecně se dá říct, že čím kvalitnější olej, tím je jeho čistící schopnost vyšší a proto i přímo někteří výrobci jako třeba Millers Oils, přímo doporučují před jejich použitím při každé výměně udělat výplach motoru. Každý motor má před výměnou menší či větší znečištění a pokud se vymění náplň oleje bez předešlého výplachu, dojde tak k rychlému znečištění náplně nové.